Vyskúšajte horský bicykel SCOTT Scale 910 AXS, s geometriou inšpirovanou najlepšími svetovými pretekármi, sadou Sram AXS s 12 rýchlosťami a komponentmi Syncros. Tento hardtailový bicykel sa zrodil pre to, aby pretínal cieľové pásky ako…
Vyskúšajte horský bicykel SCOTT Scale 910 AXS, s geometriou inšpirovanou najlepšími svetovými pretekármi, sadou Sram AXS s 12 rýchlosťami a komponentmi Syncros. Tento hardtailový bicykel sa zrodil pre to, aby pretínal cieľové pásky ako prvý.
S | M | L | XL | ||
A | HEAD TUBE ANGLE | 69.5 ° | 69.5 ° | 69.5 ° | 69.5 ° |
B | HEAD TUBE LENGTH | 95.0 MM | 100.0 MM | 115.0 MM | 125.0 MM |
C | TOP TUBE HORIZONTAL | 575.0 MM | 600.0 MM | 625.0 MM | 650.0 MM |
D | STANDOVER HEIGHT | 743.0 MM | 774.0 MM | 800.0 MM | 835.1 MM |
E | BB OFFSET | -58.0 MM | -58.0 MM | -58.0 MM | -58.0 MM |
F | BB HEIGHT | 312.0 MM | 312.0 MM | 312.0 MM | 312.0 MM |
G | WHEEL BASE | 1,076.4 MM | 1,101.8 MM | 1,127.9 MM | 1,153.7 MM |
H | BB CENTER TO TOPTUBE CENTER | 325.0 MM | 375.0 MM | 415.0 MM | 465.0 MM |
I | BB CENTER TO TOP OF SEATTUBE | 390.0 MM | 440.0 MM | 480.0 MM | 530.0 MM |
J | SEAT ANGLE | 73.6 ° | 73.6 ° | 73.6 ° | 73.6 ° |
K | CHAINSTAY | 425.0 MM | 425.0 MM | 425.0 MM | 425.0 MM |
L | REACH | 398.7 MM | 422.3 MM | 443.2 MM | 465.5 MM |
M | STACK | 599.0 MM | 603.6 MM | 617.7 MM | 627.1 MM |
N | STEM LENGTH | 60.0 MM | 70.0 MM | 80.0 MM | 90.0 MM |
O | TRAIL | 83.9 MM | 83.9 MM | 83.9 MM | 83.9 MM |
80 % práce pri vytváraní nového rámu tvorí správny výber materiálov. Zvyšných 20 % si vyžaduje všetko naše úsilie. Z tohto dôvodu sa pri výbere najmodernejších uhlíkových vlákien na trhu intenzívne využívajú špeciálne nástroje, ako napríklad softvér na analýzu konečných prvkov (FEA), ktorý umožňuje sledovať správne vrstvenie uhlíka.
Pomocou softvéru konečných prvkov môžeme stimulovať pôsobenie rôznych síl na virtuálny model rámu a podľa toho upraviť jeho konštrukciu. Tento softvér nám umožňuje vytvárať kompletné virtuálne prototypy, ktoré obsahujú všetky fyzikálne javy, ktoré existujú v reálnom prostredí.
Pomocou technológie Evo-Lap modelujeme rám s cieľom optimalizovať jeho plochu, simulujeme konštrukciu rúrok s rôznou orientáciou vrstiev, potom porovnávame výsledky použitia rôznych konfigurácií a testujeme rozloženie napätia v rôznych oblastiach rámu. Vďaka rozsiahlemu počítačovému modelovaniu sa nám podarilo optimalizovať vrstvenie uhlíka vo všetkých častiach rámu. Keď sme následne poskladali jednotlivé diely do prvého prototypu, vznikol superľahký a kompaktný rám bez akejkoľvek straty tuhosti, pohodlia alebo odolnosti voči nárazom. Technológia Evo-Lap bola prínosom pre celý produktový rad.
Jazdci dosedčia, že pohodlie pri jazde je nevyhnutný faktor ovplyvňujúci výkon. Počas vývoja hardtailového rámu je zásadné rozlíšiť oblasti, ktoré treba optimalizovať po stránke komfortu a ktoré sú naopak zodpovedné za tuhosť. Veľa značiek na trhu ponúka rôzne riešenia, ale väčšina z nich sa obmedzí len na jeden komponent alebo určitú oblasť rámu. Technológia SCOTT SDS2 ide až k jadru problému, novo pojíma pohodlie na hardtailových rámoch bez toho, aby pridávala súčasti alebo naopak obetovala tuhosť v torznom smere. Cestou za vytýčeným cieľom, analyzujeme a testujeme, aby sme mohli optimalizovať nielen rôzne tvary trubiek celého rámu, ale aj zodpovedajúce vrstvenie karbónových vlákien. Výsledkom je nový rám Scale s kontrolovaným prehnutím v oblastiach, ktoré zvyšujú jazdcovo pohodlie a zaručujú optimálnu pohltenie vibrácií nielen pri jazde v sedle, ale aj v stoji. Tento prístup ku komfortu musí nielen uvažovať najnižšiu dosiahnuteľnú hmotnosť, ale tiež zachovať tuhosť v záujme účinnosti pri šliapaní. Navyše vynikajúca tuhosť rámu zaručuje presné ovládanie v prudších úsekoch. V novom Scale sme všetky tieto aspekty brali v úvahu, aby sme sa vyhli nežiaducemu priehybu, ktorý by negatívne ovplyvnil výkon pri stúpaní či zjazde.
Vytvorte si Endorphin Pas a získajte prístup k zľavám, odmenám a výnimočným službám.